تمامي حقوق مادي و معنوي اين وبلاگ شامل متون, اشعار, آهنگ ها, عكس ها, هدايا و پيام ها متعلق به خانومي مي باشد. همه همش.

My English Weblog
Last update: Friday, May 23
Title: Modern Age Iran, Islamic Revolution



نوشته هاي قبلي
Please come to my new weblog at http://blog.imiran.com
Sunday, April 18

● امروز بالاخره فرم‌های مالیات امسال را پرکردیم. پارسال نمی‌دانستم چه‌طور باید فرم‌ها را پر کرد و فرصت یادگرفتنش را هم نداشتم. سارا همه‌ی زحمتش را کشید. امسال تصمیم گرفتیم خودمان یادبگیریم. نصف روز وقت هردومان را گرفت. امیدوارم خراب‌کاری نکرده باشیم.

سیستم مالیاتی کانادا، سیستم جالبی‌ست. آن‌قدر نمی‌دانم که مطلبی درباره‌اش بنویسم. جایی هم مطلبی به زبان فارسی در این مورد نیافتم. دوستان کانادایی اگر چیزهایی می‌دانند، بنویسند. همین‌قدر فهمیدم که دولت کانادا ظاهراً برای این که مردم سواد ریاضی‌شان را فراموش نکنند، هر ساله از تمام ساکنان کانادا امتحان ریاضی می‌گیرد. باز خدا را شکر فرم‌های مالیاتی‌شان مشتق و انتگرال نمی‌خواهد. همان چهار عمل اصلی کافی‌ست.

عجب حال و حوصله‌ای دارند. ۲۴ میلیون نفر، هرکدام دوازده سیزده صفحه پر از عدد و محاسبه می‌فرستند. نمی‌دانم اداره‌ی مالیات‌شان چند نفر کارمند دارد که همه‌ی این اعداد و محاسبات را چک و تایپ می‌کنند و در مدتی نسبتاً کوتاه گزارشی از اشکال‌های فرم‌هاتان را برای‌تان می‌فرستند. چند سالی‌ست که سیستم اینترنتی مالیات هم راه‌افتاده است. شنیدم که الان ۴۰% مردم از این سیستم استفاده می‌کنند و برنامه دارند که به‌زودی به ۷۵% برسانندش.

........................................................................................................................

Comments: Post a Comment

Home